Poate stresul cauza eczeme?

Stresul este un termen larg care include o serie de condiții diferite, cum ar fi anxietatea, starea de spirit proastă, depresia, chiar și panica, ducând la un sentiment general de negativitate. Se poate manifesta în moduri diferite și, fără să-ți dorești, poate să se reflecte în fiecare aspect al vieții tale. Stresul nu vă poate afecta doar mental și emoțional, ci și fizic.

Man scratching his elbow

Dacă suferiți de eczemă sau un membru al familiei dumneavoastră se confruntă cu acest lucru, nu există nicio îndoială că factorii psihologici pot exacerba afecțiunea, [G] putând declanșa erupții și crize de mâncărime severe. Niveluri crescute ale hormonului stresului, cortizolul, afectează sistemul imunitar, ceea ce poate conduce la astfel de erupții. În plus, unele studii au arătat că stresul poate afecta negativ funcțiile barierei de protecție a pielii, provocând ori accentuând afecțiuni ale pielii, cum ar fi psoriazisul și eczemele, precum și alergiile cutanate.

Principalele cauze ale stresului la adulți pot include:

  • Presiunile la locul de muncă sau pierderea locului de muncă
  • Doliul
  • Schimbarea domiciliului
  • Grijile legate de bani

Principalele cauze ale stresului la copii includ:

  • Presiunile sociale, de exemplu hărțuirea
  • Învățatul pentru examene
  • Divorțul părinților sau doliul

În perioadele de stres, aveți grijă deosebită de piele și încercați să evitați factorii iritanți. Unele măsuri pe care le puteți lua includ:

  • Dușuri regulate cu săpun blând, fără parfumuri
  • Dacă preferați băile, reduceți-le la aproximativ 10-15 minute
  • Spălați-vă cu apă caldă (nu fierbinte) când faceți duș sau baie
  • Purtați haine lejere, din bumbac

Recomandări principale pentru combaterea stresului

Toată lumea reacționează la stres în moduri diferite, iar în continuare vă prezentăm câteva recomandări care vă pot ajuta să țineți stresul sub control:

  • Identificați factorii care declanșează stresul, astfel încât să puteți învăța să dezvoltați obiceiuri sau strategii pentru a vă pregăti și pentru a le face față
  • Menținerea unui stil de viață sănătos vă va ajuta să gestionați perioadele de stres ridicat
  • Fiți activi, ieșiți din casă la aer curat și faceți sport
  • Asigurați-vă că dormiți suficient
  • Asigurați-vă că mâncați sănătos și că beți suficientă apă
  • Faceți-vă timp pentru propria persoană - asigurați-vă că vă faceți timp pe perioada zilei pentru a vă relaxa și a petrece timp făcând lucrurile care vă fac cu adevărat fericiți
  • Stabiliți-vă obiective - provocările sau noile abilități sau experiențe dobândite vă pot îmbunătăți stima de sine, vă pot da putere și un sentiment de bunăstare și de realizare
  • Faceți voluntariat - ajutorul acordat altor persoane este adesea un antidot perfect împotriva propriilor griji